5 forskellige typer blogs: Sådan gør du

5 forskellige typer blogs: Sådan gør du

Hvis du har en hjemmeside, kan du gøre klogt i at lave en blog, hvor du kan skrive om din virksomhed i et fortællende og magisk univers, hvor dine besøgende kan følge med i, hvad der sker i virksomheden i mindre detaljer. Med en blog har du virkelig mulighed for at aktivere dine besøgende, hvilket i sidste ende kan lede til konverteringer, der giver dig penge i kassen.

Hvis ikke du er den fødte tekstforfatter eller har flair for at skrive og tage billeder, kan du gøre klogt i at få hjælp fra fagfolk, så din blog bliver troværdig og af god kvalitet. Læs videre og bliv klogere på, hvilke virkemidler der er særligt gode at anvende på forskellige typer blogs.

Madblog

Hvis du eksempelvis sælger køkkengrej online, kan du med fordel fortælle dine besøgende, hvordan de skal anvende dine produkter, samt hvilke fantastiske middagsretter de kan sætte på bordet, hvis de køber dine produkter. Du kan med fordel alliere dig med en kok og have fokus på videocontent.

Boligblog

Hvis du sælger møbler og interiør til private hjem, er det utrolig vigtigt, at du formår at tage skarpe kvalitetsbilleder til din blog. På en boligblog siger billeder mere end tusinde ord. Dine besøgende vil forvente billeder af høj kvalitet, hvor man kan se de mindre detaljer på produkter, samtidig med at de skal ’oplæres’ i, hvordan de kan mikse og matche forskellige produkter til hjemmet.

Rejseblog

Hvis rejser er dit primære fokus, kan du med en blog godt tillade dig at blive en smule mere teksttung end ved ovenstående to typer blogs. Her er din opgave nemlig at tryllebinde læseren og gennem tekst fortælle, hvorfor de netop skal besøge en bestemt rejsedestination. Her skal du altså sælge en rejsedestination ved at få den til at lyde attraktiv gennem legende og magisk tekstforfatning.

Mode og skønhed

Hvis du eksempelvis sælger botox-behandling, volumenbehandling, rynkecreme eller andre skønhedsprodukter, er det særligt vigtigt gennem en blanding af billeder og tekst at vise og fortælle, hvordan dine produkter har en synlig effekt. Hvis du primært sælger tøj og sko, er billederne ekstremt vigtige samt omgivelser, de er taget i. Sørg også for, at de mennesker, som bærer tøjet, repræsenterer dit brand, så der er en rød tråd. Hvis du vil se et eksempel på et firma der har skabt spændende indhold på deres side og blog om volumenbehandling og botox, så se mere her.

Personlig blog

Hvis du har en blog, hvor du gerne vil fortælle om personlige historier, oplevelser eller andet, er det vigtigt, at du skriver i et sprog, der afspejler, hvem du er. Det er helt okay ikke at blive for formel, så læseren kan fornemme, hvem du er, og hvad du står for. Du vil gerne skabe en ’relation’ til dine læsere, hvor de kan identificere sig med dig – derfor skal du også åbne op og vise, hvem du er.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *