Blog dig til flere kunder

Blog dig til flere kunder

Der findes mange typer content du kan skabe til din hjemmeside, for at skabe mere trafik, det kan f.eks. være nye landingssider i form af blogs. Det er dog ikke os alle der har blogger genet, men det er vigtigt at have content, i form af guides og nyheder, så kan skabe en større troværdighed overfor dine besøgende. Her er nogle tips til hvordan du kan komme i gang med en blog og gøre det effektivt.

Hvad skal din blog handle om?

Der findes et utal af emner som din virksomhed kan blogge om, men det er vigtigt at det er relevant for dine produkter og din kunder, ellers mister bloggen sin effekt. Hvis du ejer en restaurant, kan det være relevant med tips fra kokkene, borddækning og lækre opskrifter der kan øge kendskabet til din restaurant og samtidig yde dine kunder en service. Som IT-virksomhed kan du blogge om nyheder og trends indenfor IT eller mere generelt om IOT, internet of things. Mulighederne er mange, det handler om at du skal kende din målgruppe og undersøge hvordan du kan tilfredsstille deres interesser indenfor det felt du er i. Du kan se et eksempel på en virksomhedsblog hos Telerepair, som omhandler nyheder, guides og tests med fokus på teknologi og telefon.

Brug søgeord til at optimere din blog

Du kan komme på forkant med din blog, hvis du tænker søgeord ind i dit indhold på din blog. Der findes mange måder hvorpå du kan finde relevante søgeord, der findes på betalte og gratis, den nemmeste som nybegynder er at søge på emnet i google og så se hvilke relevante søgninger google foreslår i bunden af siden. De relevante søgninger er trending eller meget brugte søgeord i google og du kan derved prøve at benytte dem i din tekst. Sørg for at benytte generiske søgeord der ikke indeholder andre virksomheders navne da konkurrencen typisk er meget høj på disse.

Hav styr på dit indhold

For at være på forkant med bloggen, bør du planlægge dit indhold. Det kan selvfølgelig være svært når det kommer til nyheder, men sæt tid af til at undersøge evt. nyheder der er relevante at blogge om. Planlæg også guides, tips og meget mere ud i fremtiden, da de er langt nemmere at presse et blogindlæg ind i skemaet og så udskyde en evt. guide end det er at skulle finde på ny indhold hver uge. Med planlægning er det også en mulighed at skrive blogindlæg frem i tiden, så der i travle perioder f.eks. julen, kun vil skulle udgives og ikke skrives indlæg når tiden er knap.

Når der er styr på planlægning, og du er i gang med at udforme dine indlæg, er det vigtigt at du aktiverer dine læsere ved at ligge op til diskussioner og kommentarer. Hvis det er en madblog for en restaurant, kan du forespørge andre versioner af opskriften, eller læserens egne råd når det kommer til det emne indlægget handler om.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *