Remarketing for affiliate sider

Remarketing for affiliate sider

Affiliate marketing i Danmark er næsten uløseligt bundet sammen med de organiske søgeresultater.

Affiliates bruger meget tid og mange kræfter på at opbygge de bedste sider med indhold, der hjælper brugeren videre. De bruger også meget tid på at bygge stærke henvisninger til siden, så den ranker helt til tops, når en person på Google søger efter det, der sælges.

Derfor er det synd, at så få af dem tager lige det sidste skridt og sørger for også at opsætte remarketing på deres sider.

Giver mening for programmer med høj EPC

Programmer med høj EPC fra danske Adservice.
Programmer med høj EPC fra danske Adservice.

For mange affiliates inden for de traditionelle nicher vil det give god mening at bruge affiliate marketing.

Det gælder de sider, hvor værdien af en enkelt besøgende er høj. Det kan måles både ved at dividere sidens samlede omsætning med antallet af besøgende og som EPC (Estimated Price per Click – hvad du får, når en person klikker på et af dine links i gennemsnit). Det sidste er en bedre målestok, da du har gode muligheder for at definere hvilke personer du gerne vil have forbi din side og hvilke, du ikke ønsker.

Nicher hvor affiliate marketing plus Facebook remarketing kan give mening er blandt andre:

  • Lånesider
  • A-kasser og fagforeninger
  • Bredbånd
  • Mobiltelefoner
  • TV-pakker

Det er programmer, hvor du som affiliateside kan være heldig at ramme en tocifret EPC – altså et beløb over 10 kroner.

Med en velopsat Facebook remarketing kampagne bør du være i stand til at ramme klikpriser på markant mindre. En tommelfingerregel for en godt opsat kampagne kan være 2-3 kroner.

Herefter skal du bare lade kampagnen stå og tjene dig penge hver eneste dag.

Test dine kampagner

facebook på telefon

At teste en Facebook-kampagne behøver ikke at koste mere end et par hundrede kroner, hvis du selv magter at sætte dine kampagner op.

Med et par hundrede kroner i spend ved du allerede, om du får nok kliks til, at det kan fortsætte sig at svare. Hvis ikke har du mulighed for at slukke kampagnerne igen eller prøve med et andet budskab og en redigeret målgruppe eksempelvis med kortere løbetid.

0 Responses
Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *