Vil i være bedre til at sælge jeres varer online?

Vil i være bedre til at sælge jeres varer online?

De sociale medier giver dig uanede muligheder for at komme bedre i kontakt med dine kunder. Det er her, du kan fortælle alle de gode historier fra hverdagen i din virksomhed, som du hører blandt de ansatte. Det er også her, du kan tale direkte med kunderne og høre fra dem, hvad de syntes om dine produkter og din virksomhed. Forbrugerne i dag er vandt til at kunne komme i kontakt med virksomheder på de sociale medier, og kundeservice har i høj grad rykket sig ud på nettet, og væk fra telefonerne.

Hvad giver mening for jeres kunder

Står du overfor at flytte din kommunikation ud på de sociale medier, er der nogle ting, du skal huske inden. Det er vigtigt at se på de forskellige platforme, og finde ud af hvad du gerne vil bruge dem til, inden du vælger den, der passer bedst til det. LinkedIn er for eksempel ikke egnet til salg til privatpersoner, men til branding af din virksomhed og dine ansatte. Der er også forskellige målgrupper på de forskellige medier, og det er derfor vigtigt, at du har en klar målgruppe, og ved hvor de befinder sig.

En anden tommelfingerregel er, at mennesker handler med mennesker. Det gælder også på de sociale medier. Derfor er det vigtigt, at dine opslag har en klar afsender og en klar modtager. Tal direkte til dine kunder i dine opslag. Sig du og dig, i stedet for jer og dem. En måde at gøre det lettere at tale direkte til dine kunder er at opdigte nogle fiktive personer ud fra jeres målgruppe, og tale til dem.

Vær konsekvent

Når du har begivet dig ud på de sociale medier, er der ingen vej tilbage, og netop derfor er det så vigtigt at vælge de rigtige medier til at starte med. Vælg hellere et socialt medie ad gangen og bliv rigtigt god til det, før du begiver dig ud på det næste.

Giv enkelte ansatte ansvaret for jeres sociale medier, og gør det muligt for dem at bruge den tid det tager at forberede opslagene, og besvare de henvendelser der kommer. Det kan for eksempel være et team bestående af kundeservice og administrative medarbejdende.

Gør de sociale medier til et fælles ansvar

Når I vil implementere sociale medier som en del af jeres markedsføring, så er det rigtigt vigtigt at hele medarbejdergruppen er med, og at de tager aktivt ansvar for at fortælle de gode historier, som helt sikkert findes i virksomheden.

Den bedste måde at inspirere til læring er at flytte sig fra kontoret og de sædvanlige mødelokaler. Forskning viser at vores hjerner tænker i de samme baner, hvis vi opholder os i de samme omgivelser. Derfor er du nødt til at flytte dig fysisk, hvis du for alvor vil flytte dig mentalt. Det kan være også være en god ide, fordi der kan være behov for større faciliteter, og for udstyr som i ikke har. Det kan for eksempel være en projektor eller lyd.

sonnerupgaard.dk kan du booke lokaler til både store og små forsamlinger, der er mulighed for overnatning, og masser af natur at bevæge sig ud i, hvis I har brug for luft i løbet af dagen, eller har lyst til at kaste jer over nogle praktiske øvelser i fotografering eller at lave små videoer til nettet.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *