Accountbased marketing for B2C – hvad kan du gøre i 2020

Accountbased marketing er et af de ældre tricks i marketinghåndbogen. Men i takt med de digitale marketingsinitiativer fortsætter med at udvikle sig, så er denne strategi om nogen blevet aktuel igen. Det betyder, at man i dag både som B2B virksomhed og som B2C virksomhed kan målrette bestemte kunder igennem længere tid. I dette indlæg vil vi introducere tre metoder B2C virksomheder kan bruge til at fange de helt store kunder via digital marketing.

1: Brug LinkedIn annoncering til at målrette personer med høje indtægter

Det første sted du bør starte hvis du er en B2C virksomhed, der genre vil fange en bestemt type kunder, er på LinkedIn. Du har måske allerede anvendt Facebook, men LinkedIn kan tage det hele til næste niveau. Selvom LinkedIn stadig er et dyrere medie at bruge end Facebook så har man her flere muligheder for at målrette meget mere specifikke kriterier end man har med Facebook. Det gælder blandt andet når det kommer til jobtitler og dermed også indkomst.

Så hvis du har et produkt, som du ved ikke er for alle, rent økonomisk, så bør du overveje at bruge dette værktøj. En virksomhed som vi ved der har fået noget ud af dette er Poseidon Klinikken, der er specialister i at lave hår. Udover at denne behandling er relativt dyr, sammenlignet med andre ydelser, så henvender produktet sig også først og fremmest til mænd. Ved at kombinere flere kernekriterier kan man med dette værktøj indsnævre en meget lille men højst relevant målgruppe for sin virksomhed.

2: Brug Sleeknote til at opsamle og filtrere leads til din virksomhed

Et andet værktøj du kan bruge hvis du ønsker at få flere leads, er Sleeknote. Sleeknote virker som en pop-up, der kan bruges til at indsamle flere leads på tværs af din hjemmeside. Sleeknote kan opsættes på en lang række forskellige måder, hvilket gør at du kan segmentere og opdele leads hurtigt og effektivt.

Hvis man er en webshop der både har et B2B og et B2C segment kan man bede dem angive om man tilhører det ene eller det andet. Når disse personer har skrevet sig op, så kan du begynde at påvirke dem via din e-mail-markedsføring. Sleeknote har den fordel at det er meget intuitivt hvilket gør, at du nemt og hurtigt kan opsætte det på din hjemmeside. Med en pris på kun 300 kr per måned tjener det sig lynhurtigt hjem i form af mersalg.

3: Brug Active Campagin til at automatisere din e-mail markedsføring  

Det tredje skridt i din accountbased marketing er at påvirke dine brugere via dine e-mail-kampagner. Her bør du bruge active campaign. Det særlige ved active campaing er at du kan opsætte forskellige mail flows ud fra handlinger som udføres af dine brugere. Så hvis nogle siger nej til en bestemt mail ryger de over i et nyt flow, hvor man kan modne dem endnu mere.

Det er særligt her, at du kan fastholde dine brugere igennem lang tid. Når først dit e-mailflow er sat op, så bliver det meget, meget svært at komme ud af det igen. Sådan laver man account based marketing i 2020.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *