Effektiv e-commerce: Sådan får du flere kunder til din webshop i 2020

SEO er et område der hele tiden ændrer sig, og konkurrencen bliver for hvert år sværere og sværere. Året 2020 bliver ingen undtagelse. Så hvis din forretning er afhængig af organisk trafik og ikke mindst gratis salg, så kommer der her her en række forslag til, hvordan du kan tilpasse din strategi i det kommende år.

1: Drop voice search – gå efter billede søgninger

En trend som mange taler om, bliver stor i 2020 inden for SEO, er voice search. Men der er endnu ikke mange der bruger det herhjemme og det er endnu for tidligt at basere sin forretning på det, da man ikke kan måle sin trafik specifikt fra stemmesøgninger. Så hvis du vil have flere salg og flere konverteringer, så bør du i stedet overveje at gå dine billeder efter. Lige nu er 20% af alle søgninger billede søgninger. Der er derfor uden tvivl masser af potentiale for din webshop eller forretning i at komme højere op på Googles mange billede søgninger.

2: Få et hurtigere website – 0,5 sekunder er det nye sort

En anden ting du bør se på, er din hjemmesides hastighed. Hastigheden for hjemmesider og webshops er forbedret meget de sidste år, og det fortsætter. I 2020 vil langt de færreste besøgende vente mere end 1 sekund på at blive vist ind på en bestemt landingsside. Det nye mål for mange hjemmesider er derfor at have en load tid på 0,5 sekunder eller derunder.

Her gælder det særligt om at have en god hostingservice, bruge DNS samt ikke mindst at undgå unødvendig kode såsom HTML, CSS og Java script. Dette er svært at løfte og kræver en indsats på flere fronter. Her kan du få brug for en dygtig webudvikler. Hvis du selv har brug for at få hastighedsoptimeret din side, kan du finde hjælp her.

3: Gå væk fra lange tekster over til video- og lydbasseret indhold

En sidste ting du bør kigge på, er indholdet på din hjemmeside. I dag fylder indhold rigtigt meget, uden at det nødvendigvis giver meget værdi. Hvis du gerne vil skabe en god brugeroplevelse, kan du overveje at skære ned på mængden af indhold på din hjemmeside og i stedet fokusere på at bygge dit indhold op omkring levende medier såsom videoer eller eventuelt podcasts. I dag kan Google vælge at rangere og vise disse typer for indhold i sine søgeresultater.

De skiller sig markant ud og leverer ofte en bedre og mere klar form for kommunikation, som huskes bedre af brugerne. Derudover koster det ikke det hvide ud af øjnene at bygge sit indhold op omkring nogle af disse to medier, da det kan gøres med en simpel mikrofon til podcasts og et standardkamera i en smartphone. Vejen er banet for bedre indhold i 2020.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *